Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi ekspresowej S17 zapewniono poprzez obiekty inżynierskie: wiadukty, przejazdy drogowe. Przekroczenia istniejących cieków wodnych odbywać się będzie za pomocą obiektów mostowych: przepustów, mostów oraz przepusty dla celów ekologicznych i odwodnienia dróg.
W ramach przedmiotowego zadania zostaną wybudowane następujące obiekty inżynierskie:
l.p. |
oznaczenie obiektu |
km projektowanej trasy |
km roboczy obiektu |
opis/ funkcja obiektu |
1 |
WD-1 |
0+752,70 |
75+639,13 |
wiadukt w ciągu przebudowywanej DK17 nad drogą ekspresową S17 |
2 |
WD-2 |
2+538,34 |
77+424,77 |
wiadukt w ciągu drogi lokalnej nad S17 komunikujący drogę gminną 102827L z drogą powiatową 1408L |
3 |
KP-1 |
3+188,70 |
78+075,13 |
kładka dla pieszych nad S17 |
4 |
WD-3 |
3+513,55 |
78+399,98 |
wiadukt w ciągu drogi powiatowej 1409L nad S17 |
5 |
WD-4 |
4+529,45 |
79+415,88 |
|
6 |
MS-1-1 |
6+621,62 |
81+341,69 |
obiekt w ciągu S17 nad drogą powiatową 1415L (ul. Królewska) |
7 |
MS-1-2 |
6+621,62 |
81+508,05 |
obiekt w ciągu S17 nad rzeką Zalesianką zintegrowany z przejściem dla dużych zwierząt |
8 |
WS-1 |
7+933,72 |
82+820,15 |
wiadukt w ciągu S17 nad drogą powiatową 1349L (ul. Młynarska) |
9 |
PP-1 |
8+685,05 |
83+571,48 |
przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów łączące rozdzielone przez S17 odcinki drogi powiatowej 1426L |
10 |
WD-5 |
9+973,95 |
84+860,38 |
wiadukt w ciągu drogi powiatowej 1446L (ul. Janiszewska) nad S17 |
11 |
WED-1 |
10+763,65 |
85+650,08 |
wiadukt w ciągu S17, który pełnić będzie funkcję przejścia dolnego dla średnich zwierząt |
12 |
WS-2 |
11+122,94 |
86+009,37 |
wiadukt nad drogą kolejową nr 26 relacji Radom – Łuków, wiadukt będzie pełnił również funkcję przejazdu oraz zespolonego przejścia dolnego dla małych zwierząt |
13 |
MS-2 |
11+496,12 |
86+382,55 |
most w ciągu S17 przekraczający rów (dopływ z Oszczywilka) zintegrowany z przejściem dolnym dla średnich zwierząt |
14 |
WS-3 |
11+721,11 |
86+607,54 |
wiadukt w ciągu S17 nad drogą gminną 102839L |
15 |
WS-4 |
12+44,20 |
87+326,64 |
wiadukt w ciągu S17 w ramach łącznic węzła „Ryki Południe” |
16 |
MS-7 w ciągu DK48 |
165+061,05 |
– |
istniejący obiekt w ciągu DK48 (obiekt do przebudowy) nad dopływem z Oszczywilka (rów nr 4). |
17 |
MS-8 w ciągu DK48 |
164+928,48 |
– |
istniejący obiekty w ciągu DK48, który pełni również funkcję mostu nad rzeką Zalesianką, (obiekt do przebudowy) |
18 |
MS-3 |
12+974,07 |
87,860,50 |
most w ciągu S17 nad rzeką Zalesianką, pełniący również funkcję dolnego przejścia dla zwierząt dużych |
19 |
WD-6 |
13+834,65 |
88+721,08 |
wiadukt nad S17 w ciągu przebudowywanej DK17 |
20 |
WED-2 |
14+935,08 |
89,821,51 |
obiekt w ciągu S17 nad przejściem dla zwierząt dużych |
21 |
WED-2 w ciągu DK17 |
na wysokości 14+935,11 |
– |
obiekt w ciągu istniejącej DK17 stanowiący dolne przejście dla dużych zwierząt |
22 |
WS-5 |
15+386,19 |
90+272,62 |
wiadukt w ciągu S17 nad drogą gminną 102842L |
23 |
MS-4 |
16+264,49 |
91+150,92 |
most w ciągu S17 nad rzeką Wieprz |
24 |
WS-8 |
16+580,63 |
91+467,06 |
wiadukt w ciągu S17 nad drogą gminną 107444L |
25 |
WED-3 |
17+585,00 |
92+471,43 |
wiadukt w ciągu S17, który będzie pełnić funkcję przejścia dolnego dla dużych zwierząt |
26 |
WED-3 w ciągu DK17 |
na wysokości 17+585,11 |
– |
wiadukt w ciągu przebudowywanej DK17, który będzie pełnić funkcję przejścia dolnego dla dużych zwierząt |
27 |
PE-1 |
17+707,79 |
wg. DUŚ km 92+602,00 |
przepust ekologiczny |
28 |
WD/N-7 |
19+479,44 |
94+365,87 |
wiadukt drogowy występujący w ramach węzła Skrudki |
29 |
WD/S-7 |
19+555,44 |
94+441,87 |
wiadukt drogowy występujący w ramach węzła Skrudki |
Węzły
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP)
Obwód Utrzymania Drogi (OUD)
OUD „Moszczanka” z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi w miejscowości Moszczanka
Przepusty dla celów ekologicznych i odwodnienia dróg:
- – przejścia dla małych zwierząt (PZM);
- – przejście (przepust) dla płazów (PZŁ);
- – przepusty (P);
Zabezpieczenia akustyczne
W celu ochrony przed ponadnormatywnym oddziaływaniem akustycznym drogi ekspresowej wzdłuż odcinków trasy zlokalizowanych w sąsiedztwie terenów podlegających ochronie akustycznej, dla których prognozowane są przekroczenia standardów środowiska w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu, zostaną wykonane zabezpieczenia przeciwhałasowe.
Drogi dojazdowe
Zostaną wykonane dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych.